Sunday 28 July 2013

Inilah 6 Pasangan Suami Isteri Artis Indonesia Yang Berbeza Agama Yang Bercerai

Perkahwinan seharusnya menyatukan perbezaan antara dua orang menjadi satu pasangan yang saling melengkapi. Seperti sederet nama pasangan selebritis di bawah ini yang berjaya menyatukan perbezaan dalam keyakinan menjadi satu keluarga melalui perkahwinan.
Malangnya, tidak semua biduk rumah tangga yang sudah bersatu ini boleh dipertahankan.
Jika dulu mereka boleh menyatukan perbezaan keyakinan itu,
sekarang malah keyakinan ini menjadi salah satu alasan hancurnya pernikahan mereka Siapa saja pasangan selebriti yang berbeza agama yang sudah dan hampir bercerai ini? berikut ini 6 Selebriti Indonesia beda Agama yang Bercerai seperti dipetik dari berkongsi sumber



1. Glenn dan Dewi Sandra


Dewi Sandra - Islam | Glen F - Kristian, Pernikahan dua orang penyanyi ini hanya bertahan selama tiga tahun saja. Pasangan beda agama yang berkahwin di Bali ini sepertinya sudah melupakan bagaimana susahnya perjuangan yang harus mereka lakukan agar boleh berkahwin Perbezaan agama dan gossip orang ketiga menjadi penyebab kandasnya rumah tangga Glenn dan Dewi.

2. Mike Lewis dan Tamara

Mike L - Kristian | Tamara B - Islam Meski hanya dua tahun berkahwin, kehidupan rumah tangga antara pasangan beza agama dan beza usia ini terbilang cukup sepi dari gossip. Walaupun akhirnya keduanya berpisah, namun keduanya masih mendiamkan mengenai alasan perpisahan mereka.

3. Ira Wibowo dan Katon Bagaskara
Ira W - Islam | Katon B - Kristian Salah satu pasangan serasi yang jauh dari gossip, Ira dan Katon ternyata harus bercerai juga. Meski sudah 17 tahun berkahwin, ternyata keduanya menyimpan masalah yang tidak boleh diselesaikan. Walaupu keduanya tidak mengungkapkan alasan berpisahnya, tetapi semua orang tahu perbezaan agama diantara keduanya menjadi salah satu masalah yang paling mudah terlihat.

4. Cornelia Agatha dan Sony Lalwani

Cornelia A - Kristian | Sony L - Islam Sejak dituntut cerai oleh Lia, pada 29 OKtober 2012 lalu kehidupan rumah tangga pasangan ini tentu saja sudah diambang kehancuran. Meski proses hukumnya belum selesai, namun sepertinya keputusan Lia untuk bercerai sudah bulat.

5. Deddy Corbuzier dan Kalina

Deddy C - Kristian | Kalina - Islam, Rumah tangga mentalist ternama ini mendadak bubar. Sebab keduanya adalah tidak ada yang harus dipertahankan lagi. Dari awal, perkahwinan Deddy memang sudah didasari dengan perbezaan agama keduanya, tetapi siapa sangka hal itu menjadi masalah besar sekarang.

6. Lydia Kandou dan Jamal Mirdad

Lydia K - Kristian | Jamal M - Islam, Pernikahan pasangan era 80an ini sudah berjalan lebih dari 27 tahun, malangnya tahun ini sepertinya tidak akan menjadi tahun ke 28 perkahwinan mereka. Hal ini hampir pasti terjadi kerana Lydia sudah menggugat cerai sang suami, Jamal. Belum diketahui alasan perceraian pasangan ini.

No comments:

Post a Comment